728x90

Δ. Σταμενίτης: Ο σχεδιασμός κατασκευής για τον οδικό άξονα παραμένει ανεπηρέαστος

Δήλωση Διονύση Σταμενίτη για τον οδικό άξονα «Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα» 

«Η κατασκευή του νέου δρόμου Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο αναγκαία έργα για το Νομό Πέλλας. Αυτήν την αξία και την αναγκαιότητα πρόταξαν από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σταθερή στο δόγμα της συνέπειας μεταξύ λόγων και έργων, από την πρώτη στιγμή προχωρήσε στις απαραίτητες ενέργειες. Υπενθυμίζω: 
1. Το έργο χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας και εντάχθηκε στον κατάλογο των έργων, για τα οποία θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7Α του Κώδικα Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ΦΕΚ Δ’/215/01.05.2020). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρωθεί τάχιστα η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και επομένως να υπάρχει δυνατότητα δημοπράτησης, χωρίς τις γνωστές καθυστερήσεις χρόνων.
2. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην υπογραφή των 3 συμβάσεων  (κόστους 139.000 έκαστη) με την ανάδοχη εταιρεία εκπόνησης της μελέτης, για το οδικό τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα». Τα χρήματα για το σκοπό αυτό είχαν δεσμευθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2014, όμως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να τα αφήσει να στέκονται παρά να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση των μελετών, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι ολοκληρωμένες ήδη από το 2017.
3. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας  προχώρησε στη  σύνταξη  μελέτης κόστους – οφέλους, η οποία μετά το 2015 είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να χρηματοδοτηθεί έργο οδοποιίας από ευρωπαϊκά προγράμματα. 
4. Το Υπουργείο Υποδομών ενέταξε το έργο στην πρόταση της κυβέρνησης των έργων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σε κάθε περίπτωση όπως έχει τονιστεί από όλες τις πλευρές, στο ενδεχόμενο μη εξεύρεσης ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών πόρων η βούληση της σημερινής κυβέρνησης, του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το έργο να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους είτε μέσα από σχήματα ΣΔΙΤ είτε με τη συνήθη μέχρι σήμερα διαδικασία με εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Αυτά έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα και είναι συγκεκριμένα. 
Η διαφαινόμενη εξαίρεση του δρόμου από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο όπως όλα δείχνουν θα ενταχθούν μόνο δύο έργα οδικού χαρακτήρα (Ε65 και ΒΟΑΚ), και πιθανόν και από το ΕΣΠΑ, δε μεταβάλει τις προθέσεις και δεν αλλάζει το σχεδιασμό. Ήταν γνωστό ότι οι πιθανότητες ένταξης δεν ήταν με το μέρος μας, καθώς η διατομή του δρόμου, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, απαιτεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο ανά ημέρα, που όμως ο δρόμος δεν το έχει. Ωστόσο, η κυβέρνηση όφειλε να κάνει κάθε προσπάθεια και να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια, προκειμένου να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκοί πόροι. 
Η εξέλιξη αυτή δεν μας απογοητεύει, αλλά μας οδηγεί στον κύριο σχεδιασμό μας, ο οποίος, όπως έχει τονιστεί και αναφέρω και παραπάνω, είναι η επιλογή άλλου χρηματοδοτικού εργαλείου, για το οποίο θα υπάρξουν ανακοινώσεις σύντομα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Είναι γεγονός ότι οι χειρισμοί των προηγούμενων ετών κόστισαν ακριβά και ίσως έχουν κάνει τους πολίτες της Πέλλας αρκετά επιφυλακτικούς. Για αυτό κάθε συζήτηση που ανοίγει στο δημόσιο διάλογο για το εν λόγω θέμα είναι πολύ χρήσιμη, προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση για τα πεπραγμένα αλλά και για τα επόμενα βήματα. 
Σε κάθε περίπτωση όμως, σήμερα είναι καθήκον μας να διορθώσουμε τα λάθη που έγιναν και να μην μεμψιμοιρούμε για το παρελθόν, για το οποίο άλλοι είναι αυτοί που πρέπει να βρουν το θάρρος να λογοδοτήσουν και να εξηγήσουν στους συμπολίτες μας τι έκαναν οι ίδιοι για να πάει το έργο έστω ένα βήμα μπροστά.
Προσωπικά ήμουν, είμαι και θα είμαι εδώ για να υπηρετώ το μέλλον και την πρόοδο του τόπου μας. Οι πολίτες της Πέλλας δεν πρέπει να ανησυχούν, ο σχεδιασμός για την κατασκευή του δρόμου ‘Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα’ παραμένει ανεπηρέαστος».

Δημοσίευση σχολίου

10 Σχόλια

  1. ΜΠΛΑ-ΜΠΛΑ-ΜΠΛΑ και ουσία μηδέν. Φιλότιμο δεν έχεις να παραιτηθείς μαζί με τους υπόλοιπους βουλευτές Δημάρχους Περιφερειακούς κλπ
    ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ πάψτε πια να μας κοροϊδεύετε. Χρόνια τώρα δρόμο ακούμε και δρόμο δεν βλέπουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι χρόνια φίλος δεκαετίες μας δουλεύουν για τον δρόμο η αναισθησία τους είναι εξωφρενική. Εκτός και αν λόγο κρίσης παύσουν να κυκλοφορούν τα περισσότερα αυτοκίνητα και φορτηγά οπότε ο δρόμος θα μας φαίνεται σαν autostrata.

      Διαγραφή
    2. Τι τον θέλετε βρε παιδιά τον δρόμο καλά είμαστε στην απομόνωση μας δεν μας ξέρει κανένας

      Διαγραφή
  2. Κυριε Σταμενίτη σας βαραίνουν πολλά και σας για τον δρόμο.Κάνατε τρομερά λάθη.Πρώτον απο την πρώτη στιγμή δικαιολογησες την κλοπή των 120 εκατομμύριων,και ως μηχανικός έλεγες συμβαίνουν αυτα.. Και στα λέει συνάδελφος μηχανικός , που ασκώ το επάγγελμα εδώ και πολλά χρόνια,δεν ξερω αν εσύ είχες δουλέψει μέχρι τοτε ως μηχανικός και είχες την πείρα. Δεύτερον όλες οι ενέργειες σου, ήταν αντίθετες στην κοινή γραμμή για τον δρόμο.Τρίτον μιλούσες ουτοπικά για άλλη κάθετο Γιαννιτσά-Αλεξανδρεια .Τέταρτον δεν έκανες ΤΊΠΟΤΑ , για τον δρόμο, στην περίοδο,2012 2015 ,όταν διατυμπάνιζες ,ότι ήσουν το πουλεν της κυβέρνησης. Και πέμπτον δεν είστε εδώ,κυριε Σταμενίτη , και θα πάτε από εκεί που ήρθατε συγγνώμη που γίνομαι καυστικός έχετε τεράστιες ευθύνες για όσα γίνανε και γίνονται σε βάρος αυτού του πολύπαθου δρόμου με τα αναρίθμητα θύματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΚΕΙ, ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ....ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΤΟ
    ΤΙ ΜΑΤΣΟΥΚΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝΕ.
    ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΤΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΤΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόνο για τον σχεδιασμό είσαι αισιόδοξος ,για την κατασκευή του δρόμου δεν νομίζω. Το έργο εξαιρέθηκε από Το Ταμείο Ανάκαμψης και όπως λες θα εξαιρεθεί και από το ΕΣΠΑ . Μετά θα περιμένουμε το ΣΔΙΤ και πάει λέγοντας. Ο δρόμος δε πρόκειται να ενταχθεί σε κανένα πρόγραμμα. Γιατί πολύ απλά δεν το διεκδικεί κανένας. Σε άλλους νομούς γιατί γίνονται και δρόμοι και έργα ανάπτυξης. Κάτι δεν γίνεται καλά εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο στο σταμενιτη.. είναι ο μόνος που μιλάει και λέει τα πράγματα όπως είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 4:32 που παλεύει στα μαρμαρένια αλώνια; Παλεύει με τις χίμαιρες για αυτο και τα επινικια με το Ταμείο ανάκαμψης; Πάλευε και το 2012 ,τοτε δικαιολογούσε τον ψωμιαδη που μας πήρε τα λεφτά.Πες μου μια απόδειξη ,τι έκανε για τον δρόμο ;Κάτι απο την πάλη ,ρε αδελφέ. Τα ντουκουμεντα για αυτό που λέω υπάρχουν και για οτι είπα στο προηγούμενο μου σχόλιο.Υπάρχει βίντεο και γραπτά για τα καμώματα του.Και απορώ γιατί; Γράφω γιατί δεν ανέχομαι να με υποτιμούν.Στους χαχολους,ας τους πουλάει φούμαρα,.Σε μένα όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια για τον αγώνα που κάνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα συγχαρητήρια 7,44 είναι για τον Ψείρα, που τον ξεβρακώνει για την ανυπαρξία του .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ad Code